Utan Titel

Alla inlägg under juli 2012

Av Alma - 5 juli 2012 12:21

Igår så var våra kusiner häär och vi ahe jättekul. Jag har 5 kusiner (+ några som jag typ inte vet vilka dem är) och alla fem var hos oss. Vi badade i poolen, ritade och typ gjorde lite vad som helst. Sen på kvällen när mina 2 yngsta kusiner skulle åka hem så ville vi andra hitta på något. Vi satte oss vid TV:n och tittade på Ridiculusness och Punk´d på MTV. Sen så kom mamma och moster hem som hade varit ute på promenad. De sa att de sett Benjamin ute. Jojo (min kusin) ville gärna va med honom för vi var de enda två som ville ut och det är ju roligare om man är fler så vi cyklade till Benja men de skulle iväg, men han sa att han skulle komma förbi en annan dag så vi åkte ner till skolan själva. Sen kom killarna men bollar och grejer så vi spelade fotboll och King. Sen var dagen slut xD Och nu så har kusinerna ringt, de vill iväg och bada men ush. Det känns inte som ngn badsommar. Jag har alldrig badat i en sjö på hela sommarn :O. Är det mig det är fel på? Har du badat i någon sjö sommar? 

Jag vill iförsejj inte att vi ska träffa kusinerna eller någon över huvud tagen för jag är typ jättetrött. Typ går in i väggar och allt :o


Känsla: Skum   

     

Av Alma - 3 juli 2012 12:19

Hejsan. Igår kväll kom jag hem från Göteborg, eller i natt kanske man ska säga. Tåget hem var försenat för ett tåg före hade typ kraschat efter att ha typ rivit ner en elledning, det var vad pappa sa i alla fall. Fast han är inte så mycket till att lite på.Första dagen så var vi på Nordstan, ett typ köpcenter lika stort som 52 fotbollsplaner :o<33. Jag köpte en tröja för 400 kr på Desigual. Sen visade det sig att Bebbe också var i Göteborg exakt samma dag så vi träffades såklart på Nordstan. Så fick Pappa och hennes mamma dricka lite kaffe tsm menads vi drack slush och pratade om lite allt möjligt. Och andra dagen så var vi på Liseberg och det var kul(Min kusin Ludvig vann en såndär mega chokladkaka:D). Vi var där 2 dagar. Den första dagen var jättekul och jag åkte Balder, Kanonen och Lisebergbanan, men något Atmosfear kom inte på frågan! Sen dagen efter så var vi på universeum och det var väl ingen höjdare men jag köpte VÄÄRLDENS sötaste studsboll :D<33. Ja asså är man så gammal som jag är och inte riiktigt gillar att titta på tråkiiga djur som ligger och sover så är Universeum ingen Big deal! Sen på kvällen så blev det Liseberg igen. Men inte alls lika kul. Jag menar har man redan åkt Kanonen, Lsebergbanan och Balder några gången så kittlas det inte i magen någonting. Jag och mamma trodde att balder skulle stanna för den var så långsam . Det var nästan så att jag funderade på att sätta mig i Atmosfear :S. Så om du åker till Liseberg/Gröna Lund, var bara där 1 dag! Andra dagen så finns det inget "läskigt" att göra, Balder var liksom, tänk dig tekopparna:I. Fasst Kanonen tröttnar man ju alldrig på, starten är ju bara för bäst!! Sen den sista dagen så var vi vid en hamn och åt supergod mat. Jag åt en räksmörgås (för 150 kr :o) Men den var skitgod. Sen åkte vi SegWay vid hamnen xD Det var Awezuum<33

Känsla: trött!   


Här är lite bilder från tiden i Göteborg! :D (jag har fotat på min Experia så det är inte världens bästa grafik)

  Hehe, min påse som jag hade min tröja i ;)

    Min tröja (400 kr på Desigual)



  Min snygga kompis<3

  Min och Jojos studsbollar. Är dom inte gulliga tsm?<3

  Walk of fame på Liseberg xD

  Bild tagen uppifrån Lisebergs-hjulet

  Hotellrummet (Hotell Majorna)

   Bevis på att jag vart på gröna lund ;)

  Min napp.

  På Vägen till Göteborg

    Världens giftigaste orm på Universeum :S

   En SegWay

   En röd fågel :o     


Presentation


Hej jag heter Alma, är 13 år och bor i en villa i Eskilstuna. Jag älskar att måla och ta foton. Här får du följa mig genom mitt röriga liv och få tips och inspiration. Lämna gärna en kommentar!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Vet inte
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards